ב"ה, ג' שבט, תשי"ח
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה למכתבו ממוצש"ק.
א) איך לזכות להצלחה בלימודים ולעזר השם גדול בזה.
ידוע מאמר חז"ל, יגעת ולא מצאת אל תאמין, ז.א. שבאם יתייגע בלימוד תוה"ק בטוח הוא שימצא ויצליח ואין הדבר תלוי אלא ברצונו החזק בזה, ובכדי להגדיל עזר השי"ת בזה שאז תגדל גם ההצלחה ויתמעטו הקישוים בזה, הנה יפריש לצדקה בכל יום חול לפני תפלת הבקר ואמירת השיעור תהלים חדשי בכל יום גם בש"ק ויום טוב לאחרי תפלת הבקר, ומה טוב שישמור גם השיעורים דחומש ותניא הידועים, אשר כ"פ שמענו מכ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע ששוים הם לכל נפש וסגולה לכו"כ ענינים.
ב) כיון שנצטווינו עבדו את ה' בשמחה, מה לעשות כשנכנסים קצת לעצבות.
הנה יעיין ברמב"ם סוף הלכות לולב, שמשם מובן איך שכל אדם בכל מעמד ומצב אפשר לו להיות בשמחה בעת עבודתו את בוראו, ולא רק שאפשר אלא שעבודה גדולה היא מוכרחת ועיקרית. והעצה איך להפטר מעצבות ולשוללה, מבוארת בתניא קדישא בכ"מ (כמצוין שם במפתח), ויהי רצון שיבשר טוב בכל האמור ואשר מוסיף בלימוד תוה"ק והמאור שבה זוהי פנימיות התורה שבדורנו נתגלתה בתורת החסידות.
בברכה,
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר


Start a Discussion