ב"ה, ג' מנ"א, תשכ"ב
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה למכתבו מכ"ט תמוז.
בעת רצון יזכירו כל שכותב אודותם על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע מתאים לתוכן כתבו.
ובודאי למותר להאריך אשר הדרך והכלי לקבלת ברכת השי"ת היא הנהגה בחיי היום יומים מתאימה להוראות תורתנו תורת חיים וקיום מצוותי' עליהן נאמר וחי בהם,
ובגיל כשלו, לכל לראש התמדה ושקידה בלימוד התורה נגלה וחסידות וכמו שכתבתי לו מלפני זמן בכגון זה ואין לך דבר העומד בפני הרצון.
בברכה לבשו"ט בכל האמור
בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א
מזכיר
נ.ב. לשאלתו בפתגם רז"ל, אין לך דבר העומד בפני הרצון*, והרי אמרו רז"ל הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים.
לפלא הקושיא, שהרי הפתגם הוא בנוגע לעניני תורה ומצות, היינו יראת שמים שאף שהכל בידי שמים, הר"ז חוץ מיראת שמים.
*) זח"ב קסב, רע"ב.


Start a Discussion