ב"ה, י"ד שבט, תשט"ו
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מה' וז' שבט בהנוגע להחדר. בודאי ימשיך להתעסק בזה וכידוע גודל ערך הענין והכרח המוחלט בדורנו זה ביחוד בחנוך על טהרת הקדש הוא המחזק את בני ובנות ישראל גם בעיקרי היהדות וכו', כמדובר בארוכה בשיחת יום ההילולא, שלכן בטח תהי' בזה הצלחה, אם רק יתעסקו במרץ המתאים ויזכהו השי"ת שיהי' זה בהקדם.
בהנוגע להמשרה של בתו תחי' בספרי' יהודית. הנה בודאי תנצל השפעתה ומה שמתחשבים עמה, להחדיר שם ענינים דיראת שמים ובפרט שנפגשה שם עם אנשים העוסקים בחינוך והשי"ת יצליחה, אבל למרות הנ"ל הנה מצער סיום מכתבו אשר אין בידו להודיע דבר בהנוגע לשידוך מתאים בשבילה וכנראה הכוונה בזה שאין לע"ע כל הצעות ומצער הדבר ביותר ומכמה טעמים, ולדכוותי' בודאי למותר להאריך בכל זה במרז"ל המרבים בגודל החוב המוטל על ההורים ובפרט על האב להשיא את בתו באופן שיוכל לאמר את בתי נתתי לאיש, וכבר ידוע הכרזת רז"ל יגעת [ו]לא מצאת אל תאמין, ויה"ר שיהי' זה בקרוב ובלי העלמות והסתרים.
בבר' המחכה לבשו"ט.


Start a Discussion