ב"ה, ז' כסלו, תשט"ו

ברוקלין.

שלום וברכה!

במענה על מכתבו מכ"ו מ"ח, אשר נקודת תוכן התחלת המכתב - מדוע דרך רשעים צלחה, הרי בודאי למותר להאריך שזוהי קושיא ישנה מימות מתן תורה - סמוך לזה - וכמובא ברכות ז' ע"א. וכתב כ"ק מו"ח אדמו"ר לאחד התמימים: דו ליגסט אויך אין דער שאלה מדוע כו'. ומסיים שם במכתבו, שצריך להתעסק במילוי תפקידו ולא בתירוץ שאלות, שהתירוץ בזה שייך להשי"ת. ובפרט שלע"ע לא ראינו אף אחד שההתבוננות בשאלה זו הועילה לו אם בגשמיות או בענינים רוחניים.

במענה על מכתבו שאין לו עם מי להתייעץ, כיון שלכל אחד יש פני' הרי יודע הוא שפני' לפב"פ בודאי יכול להביא גם את זה בחשבון. וגם בכגון דא נאמר ותשועה ברוב יועץ, כי הרי אין עליו לקבל העצה בתור קבלת עול...

בברכה.

ג'פה

נדפסה בלקו"ש חט"ז ע' 568 והושלמה ע"פ העתק המזכירות.

דו ליגסט אויך: ראה גם לעיל ח"ט אגרת ב'תתצא. לקמן ג'שג.