ב"ה, ט"ו טבת, תשט"ו
ברוקלין.
בטח קבל מכתבי מכבר, ובעתו קבלתי מכתבו מכ"ו כסלו עם המוסגר בו, ולפלא שמזכיר שבשבוע הבע"ל יעתיק לדירה החדשה, ולע"ע אין כל ידיעה עד"ז. ותקותי שעכ"פ לעת קבלת מכתבי זה נסתדרו הענינים. ואכפול ברכותי שיהי' משנה מקום משנה מזל לטובה ולברכה, ושההעתקה תהי' מעילא לעילא בעלי' בגשמיות ובעלי' ברוחניות.
במ"ש בענין חינוך הבית, הנה אף שבספרי נגלה יש מקום עיון בזה, ועיין בהאחרונים שו"ע או"ח סי' תקס"ח, יעויין שם מג"א סק"ה וביד אפרים ולהעיר ג"כ משו"ת חת"ס יו"ד סקל"ח ותורת השלמים שם סי"ט, הנה כיון שהוא מנהג ישראל, ועוד ועיקר אשר במאמר דא"ח מרבנו הזקן מבאר „הטעם שעושין משתה ושמחה בחנוכת הבית" (נמצא עתה בדפוס והוא מביכל כת"י הר"פ משקלאוו), הרי יש לעשות כנ"ל, וכשיתועדו בהתועדות חסידותית, הרי תהי' תועלת הן בגשמיות והן ברוחניות.
ובטח יודע ממנהגנו לקבוע המזוזות תיכף בהכנסו לבית, ומובן שבלי ברכה, אלא שבמלאת שלושים יום נוטלים מזוזה אחת לבודקה, והרי מותר להחליפה ביפה יותר ממנה, ובמילא קובעים החדשה בברכה ומתכוונים להוציא גם אלו שעל כל שאר הדלתות...
ח'מ
חלקה נדפסה בס' המנהגים - חב"ד ע' 81.
הערה לאחר זמן: נדפסה בשלימות יותר לעיל ח"י אגרת ג'קפב, ושם: יא טבת.
יש מקום עיון: ראה גם אג"ק אדמו"ר הצ"צ ח"ב אגרת יב.
מאמר רבינו הזקן: הנחות הר"פ ע' עט.
וכשיתועדו: ראה גם לעיל חט"ו אגרת ה'שכט, ובהנסמן בהערות שם.


Start a Discussion