[קיץ תשי"ח?]
...ההערה בנוגע לספה"ע שלא יהא כשני תורות כו' - לא זכיתי להבין, שהרי התורה אמרה בפי' שעל כאו"א לספור בפ"ע (וע"ד וספרה לה, ולא כספירת שמוי"ו - ראה תוד"ה וספרתם מנחות סה, ב) ולקבוע חה"ש ביום הנ', וזהו הדרך היחידית לקביעות חה"ש (מנין היחיד). ומקשה - לא כן הוא, כ"א פלוני יחוג חה"ש במ"ט למנינו (שהרי בודאי לא יפטרו מספה"ע) ופלוני בנ"א למנינו והג' - בנ' למנינו! ועוד קושיות רבות מלספור (חסר תמימות, יתר על התמימות וכו').
הלח"מ (פ"ז דלולב) שהביא - ה"ז שוברו. עיי"ש.
לפענ"ד מה שקורא למסקנתי "חידוש גדול" - החידוש הוא - פשיטות הדבר ומאי קמ"ל.
מכתבי מענה בענין תפלין - בטח נתקבל במועדו.
ו'תקד
נדפסה בלקו"ש חכ"ג ע' 327.
ההערה בנוגע לספה"ע: במה שנתבאר לעיל אגרות ו'רחצ. ו'תטו. דמי שעבר קו התאריך באמצעי ימי הספירה צריך להמשיך בספירתו שלו וכן לחוג את חג השבועות למספרו.


Start a Discussion