ב"ה, י"ז מנחם אב, ה'תשי"ד
ברוקלין, נ.י.
הרה"ח הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ וכו'
מוהר"ר רפאל נחמן שי' הכהן
שלום וברכה!
מאשר הנני בזה קבלת מכתביו ממוצש"ק קרח, י"ט תמוז, והפ"נ שאקראהו בעת רצון על ציון כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע. והשי"ת יצליחו לבשר טובות בכל הכתוב בו.
ת"ח על מה שכותב, עכ"פ בקיצור, ע"ד ההתועדויות, ובודאי גם להבא ינהג כזה, ובפרטיות ואריכות יותר, ות"ח מראש.
מה שכותב שיש ב' סברות במי שהי' ניעור כל הלילה אם להתפלל ואח"כ לילך לנוח או לישן קודם איזה שעות ואח"כ להתפלל,
הנה אי אפשר ליתן כללים בזה, כי זהו תלוי בצלילת הדעת של כל אחד ואחד, שיש ותפלתו תהי' מיושבת יותר אם יישן בינתים, ויש שאדרבה שאם יישן רק איזה שעות ולא כדי צרכו הרי תתבלבל תפלתו אח"כ, וכיון שמלתא אלבושייהו יקירא הנה שמעתי פעם מכ"ק מו"ח אדמו"ר אשר לפעמים כ"ק אביו אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע בבקר אחרי ליל א שבועות ישן איזה משך זמן ואח"כ התפלל. אם הי' זה מנהגו תמיד או רק לפעמים, לא שמעתי.
מה שכותב בענין הסיפור דר' יעקב משלם, כמדומה שנדפס בס' סיפורים יקרים ממהר"י קיידאנער, ואין הספר עתה תחת ידי לעיין בו.
בודאי למותר לעוררו לקרב את הוו"ח אי"א וכו' ... כיון שיש לו כמה נסיונות ומתאבק קשה, ועלינו לקיים הציווי דוהלכת בדרכיו (ויש אומרים שהוא מדאורייתא), ומה הקב"ה - עפ"י המבואר במדרש - מתעסק בצבי שבא לעדרו ביחוד ובשימת לב יותר על עסקו עם השה והכבש שבעדר, אף עלינו להלוך בדרך זו כמובן...
בברכה לבריאות הנכונה ולבשר טובות הן בכלל והן בפרט.
ב'תתסא
מוהר"ר רפאל נחמן: כהן. אגרות נוספות אליו - לעיל ח"ז ב'קסג, ובהנסמן בהערות שם.
הסיפור דר' יעקב משלם: ראה סה"ש קיץ ת"ש ע' 96. שמועות וסיפורים ח"א (הוצ' חדשה ע' מט-נא).


Start a Discussion