ב"ה, א' שבט, תשי"ח
ברוקלין.
מחות' הוו"ח אי"א נו"נ וכו' מוה' נפתלי שי'
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת מכתבו, בו כותב ר"פ מההתועדות ומסירת הפ"ש וכן מהתועדות דכ"ד טבת יום ההילולא של רבנו הזקן, ויהי רצון שדברי התעוררות יפעלו בהנוגע למעשה ומתאים לרצון של בעל ההילולא נשיאנו הגדול, והתעסקות בהאמור ובעיקר ע"פ מה שנדבר בימי ההתועדות דחדש כסלו הוא חדש הגאולה במעלת הצדקה וביחוד הענין דפזר נתן וביחוד צדקת ארץ ישראל ארץ החיים מיוסד ע"פ אגה"ק בכו"כ מקומות בודאי שמצַוה המצוה שהוא מנהיג העולם והוא המשגיח על כאו"א בהשגחה פרטית, יקיים האמור בהמשך הכתוב קרנו תרום בכבוד, וע"פ המבואר בענין הקרן שזוהי ספירת המלכות שפשטות ענינה כח הפועל בנפעל עולמנו הזה ובהנוגע לעשי' והבפועל - שבזה יהיו שני הענינים תרום, ולא זו בלבד אלא שההרמה תהי' בכבוד, ואין מקרא יוצא מידי פשוטו, ופשוט שזה חל על כאו"א מהענינים אודותם מזכיר במכתבו, ואחכה לבשו"ט בהנ"ל וכן אשר מסר פ"ש ונקודות מההתועדות גם לאנ"ש אשר באה"ק ת"ו.
בברכה לבשו"ט מחות'.
ו'ל
מו"ה נפתלי: דוליצקי, תל אביב.


Start a Discussion